Organizowany przez Związek POiD Kongres Stolarki Polskiej to inspirujące dyskusje o aktualnych szansach i wyzwaniach stojących przed branżą budowlaną. Tegoroczna edycja wydarzenia odbędzie się w dniach 24-25 maja w DoubleTree by Hilton Hotel & Conference Centre Warsaw****, przy ul. Skalnicowej 21 w Warszawie.
Jak wygląda program Kongresu?
Blok I: Przyszłość branży budowlanej
Temu, jak kształtują się perspektywy rozwoju sektora budowlanego w Polsce poświęcony będzie I blok tematyczny Kongresu. W pierwszej części bloku, o wpływie na rynek materiałów budowlanych uwarunkowań ekonomicznych, kulturowych i geopolitycznych opowie w swoim wystąpieniu prof. dr hab. Waldemar Rogowski, Wicedyrektor Instytutu Finansów Korporacji i Inwestycji, Kierownik Zakładu Zarządzania Ryzykiem SGH.
W dalszej części bloku przewidziano dwie debaty z udziałem ekspertów i przedstawicieli branży. Dyskusje poprowadzi Patrycjusz Wyżga, dziennikarz radiowy i telewizyjny. Pierwsza z debat dotyczyć będzie termomodernizacji i rządowych programów wsparcia oraz ich wpływu na utrzymanie sprzedaży i zatrudnienia w branży. Wezmą w niej udział: Antonina Kaniszewska, Doradca w Zespole ds. Programu Czyste Powietrze Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, Kamil Kiejna, Prezes Zarządu Polskiego Stowarzyszenia Producentów Stryopianu, Janusz Komurkiewicz, Członek Zarządu FAKRO, Prezes Zarządu Związku POiD, Paweł Lachman, Koordynator Porozumienia Branżowego na Rzecz Efektywności Energetycznej i prof. dr hab. Waldemar Rogowski.
Podczas drugiego panelu omówione zostanie natomiast funkcjonowanie sektora budowlanego na tle sytuacji gospodarczej w Polsce i na świecie. Dyskutować o tym będą: Anna Szulżyk-Maciąg, Dyrektor Generalna, Wiceprezes Zarządu Pol-Skone, Kryspin Baran, Prezes Zarządu Aluron, Krzysztof Domarecki, główny akcjonariusz Grupy Selena, który dokona również wprowadzenia do debaty, Grzegorz Ratajczak, Dyrketor Wykonawczy, Członek Zarządu Krispol i Marek Sprengel, Prezes Zarządu Awilux Polska.
Blok II: Gospodarka cyrkularna
Jakie są najnowsze zmiany w prawie, jak wygląda poziom recyklingu wyrobów stolarki i jakie są szanse jego rozwoju uczestnicy Kongresu dowiedzą się podczas II bloku tematycznego, zatytułowanego: „Gospodarka cyrkularna”. Wprowadzenia do dyskusji i omówienia systemów wsparcia w zakresie wymiany okien, drzwi i bram garażowych dokonają przedstawiciele organizacji EPPA – The European Trade Association of PVC Window System Suppliers: Carsten Heuer, Prezes EPPA i Charlotte Röber, Dyrektor Zarządzająca tej organizacji.
O tym, jak dyrektywa budowlana CPR wpływ na funkcjonowanie branży opowie natomiast Oscar Nieto, Specjalista ds. polityki w jednostce DG GROW Komisji Europejskiej, H.1 Budowa. Pasjonująco zapowiada się też debata poświęcona recyklingowi wyrobów stolarki budowlanej na polskim rynku, która stanowić będzie ostatni punkt II bloku tematycznego. Wezmą w niej udział: Carsten Heuer, Prezes EPPA, Maciej Mańko, Marketing Manager w Saint-Gobain Glassolutions, Jędrzej Nosko, Dyrektor Handlowy Metal-Plast, Wioleta Pietrasik, Dyrektor Sprzedaży Odylion, Piotr Szeremiota, Dyrektor Sprzedaży i Rozwoju Biznesowego DekoS i Arkadiusz Wojciechowicz, Prezes Zarządu Mak-Pol.
Blok III: 5 najważniejszych trendów marketingu w branży budowlanej w 2023 roku
Trzeci blok Kongresu skupiony będzie na rozmowach o nowoczesnym marketingu, w tym wykorzystaniu najnowszych narzędzi, jak ChatGPT czy też AI Transformery. Uczestnicy dowiedzą się również, jak skutecznie budować relacje z młodym pokoleniem w świecie cyfrowym. Tematy te zaprezentowane zostaną w formie dwóch wykładów inspiracyjnych Jarosława Sokolnickiego, Dyrektora Microsoft Technology Center i Anny Sierakowskiej, lektorki na studiach podyplomowych na Akademii Leona Koźmińskiego.
Kontynuacją rozmów w ramach tego bloku tematycznego będzie panel dyskusyjny z udziałem najlepszych marketingowców i sztucznej inteligencji, w których przedstawionych zostanie 5 najważniejszych obszarów marketingowych w branży budowlanej w 2023 roku. Rozmawiać o tym będą: Dagmara Plata-Alf, Przewodnicząca Rady Marketingu i Transformacji Cyfrowej oraz wykładowca w Katedrze Marketingu Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie, Bożena Ryszka, Dyrektor marketingu i PR Aluprof SA, Bartłomiej Solner, Dyrketor Strategii Sprzedaży B2B Columbus Energy S.A. i Maciej Strychalski, Dyrektor Marketingu Klimas Wkręt-met. Panel poprowadzi sztuczna inteligencja – Stolaris AI.
Po zakończeniu bloku nastąpi podsumowanie obrad XIII Kongresu Stolarki Polskiej i przyjęcie rezolucji kongresowej, która wytyczy dalsze kierunki działań Związku POiD w najważniejszych omawianych podczas Kongresu obszarach.
Uroczysta Gala Orłów Polskiej Stolarki
Na koniec pierwszego dnia Kongresu odbędzie się wieczorna, uroczysta Gala Orłów Polskiej Stolarki, na której wręczone zostaną branżowe wyróżnienia. Podczas Gali dowiemy się więc, kto dołączy do grona Członków Honorowych POiD i poznamy laureatów prestiżowych nagród – Orłów Polskiej Stolarki. Nie zabraknie również okazji do doskonałej zabawy przy muzyce na żywo, a przyjazna atmosfera sprzyjać będzie dalszej integracji uczestników wydarzenia.
Szczegółowy harmonogram XIII Kongresu Stolarki Polskiej: https://kongres.poid.eu/harmonogram-xiii/
Rejestracja na Kongres: https://kongres.poid.eu/rejestracja/